Názov vzdelávacieho programu: Multidisciplinárny prístup v identifikácii inkluzívnych potrieb detí a žiakov so špecifickými výchovno-vzdelávacími potrebami
Členovia IDP lektorujú v rámci tohto vzdelávacieho programu, ktorý je akreditovaný pod Katolíckou Univerzitou v Ružomberku.
Rozsah spolu: 60 hodín
Hlavný cieľ: Cieľom inovačného vzdelávania je implementovať multidisciplinárny prístup do inkluzívnej praxe škôl, prostredníctvom školských podporných tímov budovaných v materských, základných a stredných školách. Program reflektuje potreby praxe v oblasti posilnenia ľudských zdrojov v rámci všetkých úrovní podpory, podrobne definovaných v §131 novely školského zákona, Stratégie inkluzívneho prístupu vo výchove a vzdelávaní a Plánu obnovy. Inovácia prepája medzirezortné včlenenie prístupu ochrany duševného zdravia u detí/žiakov so ŠVVP a bežnej poradenskej praxe školských zariadení i ďalších inkluzívnych nástrojov širšej komunity.
Obsah vzdelávania:
Úvod do multidisciplinarity
Identifikácia inkluzívnych potrieb a jej nástroje v SR
Multidisciplinárny tím (MDT) v praxi
Zručnosti a reflexia pri multidisciplinárnej spolupráci
Kompetenčný profil tímového profesionála v MDT
Integrovaná multidisciplinárna podpora – inkluzívne princípy práce s cieľovými skupinami
Obhajoba kazuistiky
Viac informácií: Multidisciplinarity.eu